Zondag 30 oktober deel 2

30 oktober 2017 - Voorburg, Nederland

In het stadje Ping Le aangekomen bracht Mei ons eerst naar een tempeltje, via een heel nieuw stadsgedeelte met brede weg en, leek wel een spookstad.

In het tempeltje hebben we allen een GROET gebracht, wens uitgesproken , naar boedha. En wierook geofferd.

Een heel sereen tempeltje gelegen aan een rivier.

Na dit tempelbezoek zijn we de drukke stad ingereden, geparkeerd in het echte Chinese deel. Eerst hebben we een koffie/thee winkel opgezocht, waar wij toch wel een bezienswaardigheid bleken te zijn. Ook hier moesten we op de foto met de aanwezig klanten en personeel.

Na de fotosessies zijn we de drukke winkelstraat ingelopen, wat een bud was dit, en wat een lawaai.

We hebben overlegd en Mei voorgesteld om naar Yangshou te gaan, ze was wel teleurgesteld want ze wilde ons de lokale specialiteit laten proeven en avonds de prachtig verlichte oevers laten zien.

We hebben een heel goede compromis gesloten, wel blijven eten en wachten tot het donker wordt en daarna naar Yangshou, een prima besluit.

Wat was het eten bijzonder en was het mooi met alle kleuren lichten, kitsch maar mooi.

Hierna naar Yangshou om nog een kleinigheid voor onze koks en kamermeisje te kopen en nog iets voor JOKE maar helaas het was er niet meer.

Wat was het druk in Yangshou, nog nooit zo erg meegemaakt je kon over de koppen lopen.

Terug in de taiji school hebben we nog een biertje en een lokaal gestookt likeurtje gedronken en toen voor de laatste nacht daar naar bed.

Wat was het weer een prachtige dag met ons 5, bedankt Mei.

1. Ankie:
    31 oktober 2017
    Inmiddels weer veilig terug op Nederlandse bodem.
    Pierre, bedankt voor je verhalen. Het was heel leuk om jullie op deze manier te mogen volgen🙏🏻
  2. Terry:
    31 oktober 2017
    Jammer dat het weer voorbij is, maar jullie hebben wel fantastische herinneringen. Fijn zo met jullie mee te kunnen leven.
  3. Henk:
    2 november 2017
    goed in balans als jullie over hoofden kunnen lopen is daar bewijs van?