Zondag 30 oktober

30 oktober 2017 - Hongkong International Airport, China

Er is besloten, jammer dan Pierre, om niet te gaan fietsen maar met de taxi naar Moonhill te gaan. Mei gaf dus gisteren avond aan dat ze  misschien mee zou gaan.

Dit deed ze ook, ze bracht ons via een sluiproute binnen door op smalle weggetjes zo dicht mogelijk bij de Moonhill (3 a 4 kilometer lopen). Mei zette ons al iets eerder af voordat zij ging parkeren om geen problemen te krijgen, was een beetje illegaal.

Het was gelukkig geweldig weer zodat de wandeling naar de Moonhill heel aangenaam was.

Onderweg hebben we nog koffie gedronken met cheesecake en chocoladetorte. We kregen ook nog een schaaltje verse gember in Chili, dit maar terug gegeven, is niet zo lekker voor de koffie smaak.

De 3 dames gingen niet mee naar boven, maar gingen het dorpje er tegenover verkennen. De 2 stoere heren lieten zich niet kennen en gingen wel naar boven. Vlak voor de ingang werden we door een Chinese aangesproken ,zij kon ons voor een goedkopere prijs voorbij de kassa loodsen maar dan moesten we wel een stuk door het bos. Tja waarom ook niet. De dame lee k wel een bergrit Cees en ik moesten alle zeilen bij zetten om haar te volgen. Maar wat ze beloofd had deed ze ook, en zette ons netje op de juiste route.

De route bestond uit allemaal trapjes, na 3 x stoppen en veel gingen en zweten kwamen we boven.

Onderweg werden we ingehaald door schooljeugd uit Guilin, en daarna haalden wij ze weer in, voor hun was het dus ook wel zwaar.

Boven gekomen heb je een adembenemend uitzicht.

Hierboven moesten we op de foto met de schooljeugd, en moesten hun gezamenlijk fotograferen.

Er was een andere dame boven die we ook op de foto moesten zetten en ook daar moesten wij mee op de foto.

Het ging de dag worden van veel gefotografeerd worden.

Na een poosje zijn we naar beneden gegaan, hier zat de gehele brugklas waarmee we weer op de foto moesten.

Buiten het Moonhill park stond Marrianne ons op te wachten en bracht ons naar Mei en JOKE. We gingen daar weer heerlijke noedels eten.

Tijdens het eten besloten om niet avonds in de taiji school te eten maar in een andere stad, 45 minuten rijden, in Ping Le.

Eerst nog even de 4 kilometer terug lopen naar de auto. Onderweg nog even naar het toilet waar we eerder koff ie hadden gedronken, echter er was niemand in de zaak. Zij kwam pas toen we allen naar het toilet geweest waren, ze was even eten hele.

Onderweg naar Ping Le over een wel redelijke hobbelige weg gereden, met redelijk wat stevige putten in de weg.

1. Henk:
    2 november 2017
    echte zeeuwen als het maar gratis is