Donderdag 26 oktober deel 2

26 oktober 2017 - Yangshuo, China

Vanmorgen wederom de training zoals altijd, echter de qigong zelf begonnen omdat Mei nog een bepaalde thee moest maken. De qigong was best wel vroeg klaar waardoor we nu extra tijd hadden om aan de Chen 18 en de 49 Chen zwaardvorm te werken. Omdat we al snel na het middag eten moesten vertrekken naar Xin Ping hebben we besloten om om 12 uur te stoppen i.p.v. 12:30 uur zodat we nog even konden douchen.

Vroeg vertrekken was wel noodzakelijk omdat het toch 1 uur rijden was naar Xin Ping.

Wat een gezellig dorpje was dat langs de Li river, heel pittoresk maar ook weer zeer toeristisch. Kees en JOKE onze shoppers konden weer volop hun hart ophalen, we zijn in veel winkels geweest. Ikzelf heb dan ook maar wat gekocht als we dan toch moesten shoppen.

Na het shoppen even naar de rivier gegaan waar een aanlegplaats voor de riviercruise boten was, veel bedrijvigheid dus. Marianne had in de tussentijd wel wat honger gekregen en het was ook wel weer de tijd om te eten. We zijn dan maar langzaam naar het Indiase restaurant gegaan. We hebben daar heerlijk gegeten. De vraag naar wijn werd met nee beantwoord, wel hadden ze wiskey.  Ik sam errn met Mei naar een winkel vlakbij om daar wijn te kopen, eerst een aantal geproefd en dan onze keuze gemaakt. Wat afdingen en het mooie kruikje voor niets meenemen. In het restaurant zorgden ze voor mooie kleine glaasjes.

Deze wijn was echter Rijstwijn met bloemensmaak van 25%.

Terug naar Yanshou ook weer een uur, nog even in de keuken wat kletsen en een wijntje. Er was een nieuwe gast, een Engelsman die in Shanghai woonde en werkte, een gezellige vent die een paar dagen zou blijven om 1 dag te vasten

Mei was intussen met haar man Tom aan het regelen om naar Europa te gaan, het weekend van 11 en 12 november, om eerst bij ons in Nederland 2 dagen les te komen geven.

Mei niet meer terug gezien waardoor we maar naar bed zijn gegaan, morgen wordt er weer verder over de komst naar Nederland gesproken.

Oh ja vergeten te vermelden, op onze terugrit naar de taijischool moesten we nog even stoppen op het landweggetje, er lag een slang midden op de weg. Een brommer die net voor ons reed was er langs gereden en hierdoor had de slang zich breed gemaakt. Het was mooi gezicht hoe die slang zich als afweer zijn kop liet zien. Toen hij zag dat er geen gevaar was ging hij verder het struikgewas in en konden we onze weg weer vervolgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vanessa Joosten:
    26 oktober 2017
    Ach dat is nou jammer.
    Het weekend dat mei komt zal ik er niet bij kunnen zijn. De schoonouders 60 jaar getrouwd. Dat kan ik echt niet missen.
    Nou ja niks aan te doen.
    Veel plezier nog.
  2. Sylvia quaak:
    27 oktober 2017
    Jammer als Mei komt ik zit dan inSpanje, jullie hadden weer leuke dingen gedaan zag ik doe de groeten aan Mei En het zit er bijna weer op geniet nog maar even En ik wens jullie een goede vlucht terug en groetjes aan iedereen sylviaxxxx
  3. Henk:
    2 november 2017
    wat een avontuur zeg met deze slang gelukkig liep het met een sisser af