Vrijdag 27 oktober

27 oktober 2017 - Yangshuo, China

De dag begon weer als andere trainingsdagen. De fantastische qigong hebben we gedaan met voor iedere oefening 6 herhalingen, we zijn iets meer dan een uur hiermee bezig geweest. Wat een heerlijk gevoel daarna alle meridianen en gewrichten open.

Daarna de Chen vorm helemaal afgemaakt, we kunnen met de extra informatie flink aan de slag in Nederland. Maar wel elke dag moet er geoefend worden anders wordt hij vergeten of krijg je hem niet goed in je systeem.

Ik heb weer een paar bewegingen bij de zwaardvorm gekregen. Maar was even een stukje helemaal kwijt, mij hoofd zat iets te vol.

Na het middageten zijn we gaan oefenen op het dakterras, lekker warm in de zon.

Eerst de qigong weer gedaan, om de volgorde goed aan te leren, daarna de Chen vorm een aantal keren gedaan en net dat ik wilde beginnen kwam Mei met haar telefokn nassr mij om met haar man, Tom , te spreken ,hij is in Griekenland, over het boeken van een ticket voor Mei naar Nederland.

Ik heb Mei hiermee geholpen, ze komt naar Nederland en wel op vrijdag 10 november, 11 november neem ik haar mee naar de  Nederlandse taiji dag en zondag staat haar workshop gepland. Hiervoor zijn Nell bezig om de uitnodigingen te gaan versturen. Ja het is kort dag maar  volgend jaar wil ze terug komen om een week lang een workshop te geven.

Het is een unieke ervaring om haar te zien bewegen, en mee te maken. Dus als je erbij wilt of kunt zijn geef mij of Nel, dan een seintje.

Inmiddels was het ook al weer tijd voor het avond eten. JOKE en Marianne zijn na het eten lekker naar bun kamer gegaan om nog wat te gaan lezen. Cees en ik zijn boven op het balkonnetje nog wat van onze wijn gaan drinken. Dit balkonnetje is precies voor de kamer van de Chinese arts. Hier werd op dat moment onze nieuwe manlijke kok met vacuüm curling behoorlijk stevig op zijn rug, blaasmeridiaan, behandeld. Ze zetten een glazen bolletje, cup, op je rug dan trekken ze dit vacuüm en bewegen dit in de lengte over je rug, erg pijnlijk is dat. Zijn rug was helemaal rood en blauw. Cees ging vertellen dat dat bij hem ook gedaan was en werd meteen gesommeerd om op de tafel naast de kok te gaan liggen en kreeg spontaan een rugmassage,  met de voeten. De masseur ging op de tafel staan en met 1 been werd er gemasseerd. De kok moest even rusten en daarna gingen ze over een handdoek hem masseren. Ik zag dit aan en nam de massage over, dit werd enorm op prijs gesteld, de kok vond het heel fijn. Ze kende de technieken nog niet dus werd het allemaal gefilmd. Na de kok wilde een ander ook ervaren hoe het was en daarna nog 1. Ik heb de qi-ssage methode gedaan, ze waren allen heerlijk aan het genieten. Er werd mij gezegd dat ik morgen een rugmassage krijg, ben benieuwd.

1. Nell van Hartevelt:
    27 oktober 2017
    Het gaat super goed daar geloof ik! ik ben hier begonnen om de mensen enthousiast te krijgen voor de 12e november! Heel leuk dat Mei wil komen en dat het ook net de jubileum dag van de Stichting Taijiquan Nederland is, bestaat 35 jaar op de 11e. De zaal bij Petra is geboekt, aanmelden maar allemaal!
  2. Ankie:
    27 oktober 2017
    Leuk dat jullie je 'skills' kunnen uitwisselen!
  3. Henk:
    2 november 2017
    massage" en wijn ook fijn