Woensdag 18 oktober deel 2

18 oktober 2017 - Yangshuo, China

We hebben vanmiddag voor het eerst buiten onze oefeningen gedaan boven op het dakterras, het was al lekker warm.

Samen de qigong vorm doorgelopen, nog een heel gepuzzel om de juiste volgorde aan te houden.

Tijdens het oefenen kwam 1 van de koks ,die boven haar kamer heeft, ook met ons mee oefenen. En natuurlijk zoals bij Japanners en Chinezen gebruikelijk is moesten we meerdere malen op de foto.

Ze stopte op een zeker moment en meldde dat ze moest gaan slapen. We hebben nog even door geoefend aan de Chen vorm.

Om 18:00 uur gaan eten, heel rustig de groep was naar Yangshou. Aan Mei gevraagd om morgen middag naar Yangshou te kunnen, JOKE wilde graag winkelen, maar zij gaf aan dat het beter was om zaterdag middag te gaan wat we dan ook maar besloten hebben om te doen.

Na het eten nog even door blijven kletsen.

De vrouw van de arts, onze kokkin, kwam er ook bij en vroeg ons om morgen een moxabehandeling te geven.

Na enige twijfel stemde we in om dit te doen, morgen van 20:00 tot 22:00 uur.

Nog een tijd zitten praten met de koks over Chinese geneeswijze, Marianne heeft nog magneetjes geplakt bij de kokkin.

Was een leuke avond met leuke uitwisseling, allemaal met de vertaaltelefoons, van informatie.

Jammer dat zij geen woord Engels praten en wij geen Chinees.

Bijna  vergeten te melden dat gisteravond ook nog een kleine 15 minuten de stroom uitviel. Mei en de anderen liepen al met kaarsen rond om uit te delen.

1. Sylvia quaak:
    18 oktober 2017
    Super leuk wat jullie allemaal doen ,pierre vinden ze allemaal leuk en Cees geniet maar weer verder jullie allemaal groetjes sylvia
  2. Terry:
    18 oktober 2017
    Die Chinese hardhandige massages kennen we, arme Cees. Wat is een moxabehandeling? Veel plezier verder allemaal.
  3. Thc v Aken:
    19 oktober 2017
    Zo te lezen en de foto's te zien hebben jullie het prima naar jullie zin heel fijn dat jullie zo genieten en veel plezier met winkelen gr voor allemaal Marianne