Zondag 22 oktober

22 oktober 2017 - Yangshuo, China

Vandaag onze vrije dag. We zijn om 7:00 uur vertrokken voor een wandeling naar Yangshou. De taiji lerares de kokjes en een vriendin liepen ook mee. Het is een wandeling die ik al 2 x gedaan heb die op een stevig tempo in 2 uur gedaan kan worden, maar met de touristenpet op doe je er 3,5 uur over. Onderweg hebben we nog gepicknickt, daar werden de broodjes opgegeten die ze morgens nog even hadden klaar gemaakt. De Chinese dames hadden het hoogste woord in het begin maar aan het eind waren ze heel stil. Net als voor ons is het voor hun ook best wel een behoorlijke trippel geweest. De vriendin en koekjes gingen in Yangshou hun eigen weg en wij gingen met Mei op zoek naar een goede koffie tent en naar een nudelrestaurant, allemaa l gevonden. De fietstocht naar Fuli toen werd omgezet naar een taxirit, die Mei netjes voor ons regelde, zij ging zelf niet mee. In Fuli was er een heel grote markt waar van alles te koop was, zoals kleding gereedschap eten enz. Na de markt gingen we op gevoel de oude stad op zoeken die door mijn richtingsgevoel ook gevonden werd.

Het was vrij rustig, veel winkeltjes dicht waardoor we snel door de oude straat heen waren. Nog even lekker op een bankje gezeten en dan maar besloten hadden om vroeg met de bamboe graft nassr Yangshou terug te varen. Een prachtige toch over het water van 45 minuten. In Yangshou gearriveerd wederom een klein half uurtje lopen om bij de beste koffie tent te komen. Daar even tot rust gekomen naar het Indiase restaurant gegaan om te eten. Na het eten regelde Mei via de telefoon ook weer een taxi voor ons.

Nog even een glaasje wijn gedronken en met de Chinese dames gesproken via vertaling op de telefoon waarna het weer bedtijd was, morgen weer vroeg gaan trainen en hopelijk niet te veel laadt van onze spieren van het lopen.

1. Geert van Erp:
    22 oktober 2017
    Mooie foto's Cees, neem je zon mooi jurkje mee voor Ankie?
  2. Elly gebraad:
    22 oktober 2017
    Roept herinneringen op !! Heerlijk was die wandeling en Yangshou.
    Maar met mei erbij hebben jullie meer gezien daar ,want zij kent het daar goed.En wij moesten de weg maar zelf zien te vinden(was ook leuk). grtjes allemaal en morgen weer vroeg op.Elly.